Merkidentiteit

Steeds meer bedrijven beseffen het noodzakelijke belang van een krachtige merkidentiteit in woord en beeld. Het merk bestaat al eeuwen en heeft de laatste decennia een enorme vlucht genomen. Producten en diensten gaan steeds meer op elkaar lijken en sterke merken zorgen voor het noodzakelijke onderscheid, voor relevantie en voorkeur bij doelgroepen. Banken en verzekeraars hebben al ontdekt dat hun klanten niet primair kiezen op basis van hun producten en diensten, maar vooral op basis van het merkimago.
 

Werken aan uw merkidentiteit

Een merkidentiteit geeft aan hoe het merk ervaren moet gaan worden door de doelgroep. Door middel van ‘brand design’ krijgt dit vorm in woord en beeld; het ‘marktklaar-maken’ van het merk. Door verschillende activiteiten wordt het merk gevestigd bij de doelgroep en vormt deze hiervan een beeld; het merkimago. Zie hieronder de schematische weergave.

Wat wij doen? Wij zetten merkidentiteiten neer waarmee een doelgroep zich kan identificeren. Samen zetten we vervolgens campagnes op die deze merkidentiteit versterkt. Met als doel? Een merkimago creëren dat wenselijk is!

Relatie merkidentiteit en imago
 

Uit onze portfolio


 


Wilt u een nieuwe merkidentiteit of deze versterken?

Wij helpen u graag verder. Neem vrijblijvend contact met ons op, zodat wij u kunnen ondersteunen bij uw merkidentiteit.